Műanyag óceán

By Józsi - november 08, 2021

Milyen csalóka tud lenni a szépség. Thirza Schaap, művész, vonzó alkotásokat készít fagyi színekben, de a valóság minden, csak nem édes. A látszólag érintetlen tengerpartokon talált parti törmelékből készültek.


„Gyerekkoromban strandokon, mezőkön és erdőkön sétáltam, hogy gyönyörű kagylókat, csillogó köveket, tollakat és vicces formájú ágakat gyűjtsek,” írja közleményében Thirza Schaap, holland művész, munkásságát ismertetve.

„Sokkal később, amikor több időt töltöttem a világ tengerpartjain, azon kaptam magam, hogy ugyanezt csinálom, de rájöttem, hogy kincs helyett szeméttel kezdtem teletömni a zsebeimet. Műanyag az óceánból. Színes és szép a maga tragikus módján.”

A „Plastic Ocean” egy folyamatban lévő művészeti projekt, amely felhívja a figyelmet a környezetszennyezésre, miközben megpróbálja csökkenteni a műanyag használatát; így Thirza átfésüli a strandokat, összegyűjti a kimosódott palackokat, zacskókat, madzagdarabokat, szívószálakat – azokat a dolgokat, amelyek mellett a legtöbben legszívesebben gyorsan elsétálunk. Lenyűgöző kompozícióival magával ragad bennünket, hogy elgondolkodjunk azon a csúfságon, amit szabadjára engedtünk a világban.

„Amikor a talált tárgyakból művészi szobrokat készítek, ellentmondás keltésével próbálok érzelmi választ kiváltani a közönségemből. Összeütközés a kezdeti esztétikai vonzalom és a második pillantás között: az ellenérzés és a tragédia felismerése, amit a szemét hordoz magában.”




„Műanyag az óceánból. Színes és szép a maga tragikus módján”




„Kincs helyett szeméttel kezdtem teletömni a zsebeimet”
















A teljes projekt megtekinthető a Plastic Ocean weboldalon, és Thirza Schaap Instagramján.


Szöveg forrása: fivemedia.com
Képek forrása: fisheyemagazine.fr; mendo.nl
(Itt oktatási célból szerepelnek.)

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments