Vitorlás teherhajó az Atlanti-óceánon

By Józsi - február 09, 2021

Ezt a szuper vitorlás hajót a szél hajtja, és 7000 autót szállít az Atlanti-óceánon át


Itt jön a jövő teherhajója.




Egy új vitorláshajó koncepció 7000 autót szállíthat, és gyorsasága majdnem eléri a fosszilis üzemanyagú teherhajók sebességét.

A hagyományos teherhajókat a világgazdaság hívta életre, és az energiával kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát teszik ki.

Ez a vitorlás függőleges „repülőgép szárnyakat” és egy algoritmust használ a sebesség folyamatos maximalizálásához.

A szélüzemű szuper vitorlás megváltoztathatja a rakomány szállításának módját, csökkentve az energiával összefüggő szén-dioxid-kibocsátást egy olyan rendszerben, amelyet manapság az ipari termékek 90 százalékának szállítmányozására használunk, a hajózásban. A Wallenius Marine OceanBird egyszerre 7000 autót képes szállítani, és teljesen szél hajtja.

A teherhajók óriási üzleti tevékenységet jelentenek világszerte, és a teherszállító cégek már tettek változtatásokat, hogy kevesebb fosszilis üzemanyagot használjanak. Ebbe beletartozik a lassítás is, mert a teherhajók már hosszú, stabil utakat tesznek meg, amelyek némi extra átfutási időt képesek felvenni. De egy szélüzemű alternatíva akár növelheti is a sebességet anélkül, hogy nagyobb igényt támasztana a fosszilis üzemanyagok globális infrastruktúrájára.




Az OceanBird öt olyan „vitorlával” rendelkezik, amelyek inkább repülőgép szárnyakra vagy helikopter rotorokra hasonlítanak, és különböző sebességgel mozgó levegőt használnak a hajó előrehúzásához. Egyelőre elérheti a 10 tengeri mérföldet óránként, vagy csomót, és 12 nap alatt teszi meg az utat az Atlanti-óceánon át, szemben a fosszilis üzemanyagot használó teherhajó nyolcasával.

A ScienceAlert így számol be az okos és gigantikus vitorlákról:

„A behúzható szárny-vitorlák 80 méter magasak, és olyan algoritmusok vezérlik őket, amelyek pontosan kiszámítják, hogyan lehet a leghatékonyabban kihasználni a szélenergiát az óceánon. Tiszta üzemanyaggal működő segédmotor lesz elérhető tartalékként és a kikötőkbe való be- és kiálláshoz.”

Tehát, hasonlóan a Priushoz és más hibridekhez, a hajó üzemanyag-motort fog használni az elinduláshoz, majd a leghatékonyabb energiát a tengeri utazáshoz. Ezen kívül a fejlesztőcsoport változtatásokat hajtott végre a hajótest alakjában, és robusztus számítástechnikai teljesítményt adott hozzá, amely kiszámítja a lehető legjobb konfigurációt, hogy azt kihasználva bármikor a lehető legnagyobb sebességet érhesse el.




Ennek eredménye egy karcsúbb, okosabb hajó design, amelyet a vállalat szerint a tengerjáró hajók fejlesztésére is fel lehetne használni – ez egy távolinak tűnő gondolat a 2020-as COVID-19 leálláskor, de ez valami, ami végül visszatérhet. Összességében az új hajó, a Wallenius Marine szerint, 90 százalékkal csökkentette az emissziót.

Míg a globális teherhajózási ipar számos lépést tett a fosszilis tüzelőanyagok kibocsátásának csökkentése érdekében, az ipar puszta mérete és a folyamatos kereslet azt jelenti, hogy még mindig az összes globális kibocsátás körülbelül 2 százalékát teszi ki. Az OceanBird egyelőre szigorúan a tervezési fázisban van, jövőre teljesen megvalósított designnal és 2024-ben elérhető lehető legkorábbi gyártással.

A Wallenius Marine most szeretné felkelteni az érdeklődést, de reméli azt is, hogy ötleteinek megosztása arra ösztönöz másokat is, hogy folytassák az innovációt. Amíg az áruknak mindig körül kell keringeniük a világ minden táját, addig a teherszállítás olyan iparággá válik, ahol még apró változások is kézzelfogható és azonnali hatást gyakorolhatnak.




Forrás: popularmechanics.com
Képek forrása: popularmechanics.com; sciencealert.com
(Itt oktatási célból szerepelnek.)

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments