Nikki Stott ékszertervező:
„A bioékszer projekt együttműködésben valósult meg, én (ékszer és fém – Royal College of Art), Tobie Kerridge (kommunikáció design – Royal College of Art) és Dr. Ian Thompson (Kings College) között. Arra kértünk párokat, hogy vegyenek részt egy tudatosító projektben.
A szöveti sebészet eredményeire összpontosítva, a projekt úgy kezdődött, hogy az implantációs technológiát tanulmányoztuk: rájöttünk, hogy a tudósok nem csak fémeket és bioműanyagokat használnak a sérült csontszövet meggyógyítására, hanem kifejlesztenek egy módszert a valódi csont testen kívüli növesztésére is, hogy azt a páciensbe transzplantálják. Az volt a szándékunk, hogy létrehozzunk egy olyan tárgyat, ami lehetővé teszi ezeknek a technológiáknak a szemléltetését egy hétköznapi tapasztalat kapcsán.
Használható-e a design arra, hogy egy nyitott végű és provokatív állítást konstruáljunk, ellentétben azokkal a narratívákkal, melyeket a médiában találunk, amik a technológia vészjósló vagy éppen szenzációs reprezentációira fókuszálnak?
Arra kértük a párokat, hogy mintákat adjanak csontsejtjeikből, a bölcsességfoguk kivonatából. Az átadott sejteket előkészítettük, és beleültettük egy bioaktív vázba. Ez a pionír anyag segíti a sejteket, hogy osztódjanak, és gyors növekedésnek induljanak egy laboratóriumi környezetben, tehát a váz eltűnik, és átadja a helyét az élő csontszövetnek. A vázat gyűrűs formában állítják elő. A pár sejtjeit a Guy’s kórházban növesztettük, és az elkészült csontszövetet a stúdiónkba szállítottuk, a Royal College of Art-ba, hogy egy pár gyűrű tervéhez használjuk fel. A párral való konzultációt követően a csontot tradicionális nemesfémekkel kombináltuk, így mindkettejüknek lett egy-egy gyűrűje, mely a partner szövetével készült.”
És a következő képeken Nikki Stott tudományos fotográfiák alapján készült ékszerei láthatók.
Forrás: nikkistott.carbonmade.com
Képek forrása: nikkistott.carbonmade.com
(Itt oktatási célból szerepelnek.)
0 Comments