Európa tornyok

By Józsi - május 03, 2021



Még évekkel ezelőtt találkoztam azzal az ötlettel, hogy a lakosságnak óriási megapoliszokba kellene költöznie, lehetőleg a part mellé, és így egy helyre zsúfolódva a kontinensek összes fennmaradó részét átadni az újraterjedő természetnek.

Csak puszta érdeklődésből végeztem néhány eléggé kezdetleges számítást. Kiszámoltam, hogy az EU-ban az összes háztartás hogyan férhetne el átlagban 90 m2-es lakásokban a dubaji Burdzs Kalifához hasonló tornyokban. Ezek szerint kb. 52.546 tornyot kellene megépíteni; a tornyok 2 km2-es területeken állnának egyenként, így a megaváros területe kb. 105.092 km2 lenne. Nem számoltam a mezőgazdaság vagy ipar által elfoglalt területeket, azonban azokat ki lehetne építeni vertikális farmokként, ill. a föld alatt. A megapolisz mérete nem sokkal nagyobb Magyarország vagy Portugália területénél, és elférne benne az EU teljes lakossága.

Nem vagyok benne biztos, hogy ez valaha megvalósul, de mint ötlet, igencsak érdekes, főleg a természetnek visszaadott kontinensek lehetősége miatt.


Írta: Sós József
Kép: Sós József

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments