A 90-es évek elejének őrült 3D művészete

By Józsi - november 11, 2020

Bejönnek a 3D komputer animációk? Itt következik 12 fura CGI példa a 3D komputer művészet korai idejéből


Benj Edwards válogatása



Ha visszamegyünk az időben a kora 1990-es évekbe, azt látjuk, hogy a komputerrel generált művészet még egy új dolog volt, és az amatőr művészeknek egy bátor, új generációja jelent meg. A korai 3D CGI (computer generated imagery: számítógéppel generált képek) eszközöket vették igénybe, és olyan grafikai munkákat készítettek, amiket aztán BBS-eken (Bulletin Board System) és CompuServe segítségével osztottak meg egymással. 


Benj Edwards, a pcmag.com cikkírója több tucatot gyűjtött össze az évek során ezekből a ma retro hatású képekből, és a legtöbbjük nem kicsit bizarr. A 3D számítógépes művészetben van valami, ami különösen kedvez az űrben lebegő szemgolyók ábrázolásának, vagy annak a leképezésének, hogy milyen, amikor emberi arcú kígyók élvezik a lenyugvó nap erejét. Mivel minden kép teljesen üres digitális tábláról indul, a kultúra tradicionális konvenciói, a fizika törvényei vagy a mérnöki tudás nem biztos, hogy latba esik, amikor megszületik egy CGI illusztráció.

A soron következő képek legtöbbjénél egy népszerű render programot használtak, aminek POV-Ray a neve, és amit a megszállottak legálisan ingyen osztogattak egymás közt a fent említett BBS-eken. A POV-Ray a ray tracing render technikát alkalmazta, hogy előre megformált 3D tárgyak előre elkészített „scene”-jeiből állítson elő állóképeket.



1. Kígyók! 



Művész: Robert A. Mickelsen 

Év: 1993 

Lebegő kígyó-giliszták emberi fejjel? Csekkold. Egy kőkonténer, amiben a világ legnagyobb lebegő gyémántja úszik? Csekkold. Mindez egy gyönyörű naplementében elhelyezve, amit pehelyfelhők sávoznak be? Miért ne. Itt van hapsikáim, ezen a fura mesterművön az 1993-as évből.



2. Szemgolyó! 




Művész: L.J. Altvater 

Év: 1994 

A testnélküli szemgolyók gyakran tűnnek fel a korai 3D komputer illusztrációkon, talán azért, mert egyszerű volt a formájukat kialakítani. Ha azzal töltöd az időt, hogy a retro 3D művészetben keresgélsz, könnyen feltűnhet, hogy a szemgolyók, amiket látsz, mindig a térben lebegnek, vagy elgurultak valahová az asztal sarkára (pont úgy, ahogy a való életben viselkednek). Ebben az esetben egy véreres szemgolyó zöld oldatban úszik, miközben recés, nem szemgolyó-barát hegyek veszik körül. A vizuális feszültség szinte tapintható.



3. Hal! 




Művész: Mike Miller 

Év: 1993 

Gőzmozdony és ugró kitömött halak, ez az a két dolog, amit leginkább adnánk apák napjára ajándékba. A TESCO-ban is kapható. Viccet félretéve, e mögött a munka mögött Mike Miller a művész, az 1990-es évek köztiszteletben álló POV-Ray gyakorlója. Sajnos 1995 óta nem lehet hallani róla. Ott vagy még, Mike? 



4. Robot! 




Művész: David Hofmann 

Év: 1993 

Hölgyeim és uraim, bemutatom önöknek a jövő nappaliját: egy márvány kriptát, melyet gumószerű koponyával felszerelt sakktábla asztallal rendeztek be, egy gyönyörű portréval édesanyádról, egy telefonnal, fa kacsával, és a saját egyedi arctalan aranyrobotoddal, hogy legyen, aki megfojtson álmodban.



5. Arcok! 




Művész: Dan Farmer 

Év: 1994 

Ebben a furcsa jelenetben, Dan Farmer művész, meglepetésszerű zuhanyt kavar fraktál esőcseppekből, amelyekből emberi arcok hajtanak ki, egy elhagyatott síkság felett. Ha ennél többet akarunk írni róla, előfordulhat, hogy akaratlanul is megjelöljük ezt az oldalt véletlenszerű SPAM e-mail forrásként.



6. Kacsa!




Művész: Ismeretlen 

Év: 1992 

Egy szép napon 1992-ben, egy ismeretlen művész ráköhögött a komputerére, amelynek eredményeként a 3D-s formák különféle módokban jelentek meg a képernyőn: egy piros tórusz, egy kacsa, egy irodaszék, és egy emberszabású zöld egér, aki egy fantáziadús burkolattal ellátott padlón áll… mindez pediglen olybá tűnik, hogy az égben lebeg. Csupa tökély.



7. Szivárvány ember! 




Művész: Ismeretlen 

Év: 1994 

Ha valaha is kíváncsi voltál, mit csinál a 3D Szivárvány ember szabadidejében, itt van a válasz: a lila magány emelvényén hintázik.



8. Óra! 




Művész: R. Landry 

Év: 1994 

„Szkennelés. NAGYPAPA ÓRÁJA ANALÍZIS KÉSZ. Összetétel: 78% fa, 20% réz, 2% egyéb anyagok. OK, Larry, vigyük ki ezt a balekot a gáz-átvizsgáló kádunkból a hordozható geodéziai kupolánkba.”



9. Még több szemgolyó!




Művész: Truman Brown 

Év: 1993 

Ahogy négy test nélküli szemgolyó néz, az áttetsző kékeszöld szálak örvénye márvány textúrájú spirált fon össze, maga körülvéve valamiféle villám-befőttes üveget. Gratuláljunk Truman Brownnak, hogy ilyen fájdalmasan szó szerint lehet leírni ezt az absztrakt illusztrációt. 



10. Ceruza ember! 




Művész: Ismeretlen 

Év: 1993 

Miközben egy nap az íróasztalon sétál, a Ceruza ember egy borzasztó jelenetben találja magát: egy pár levált ceruzaláb és egy túlságosan kihegyezett barát ceruzavége. Még nem is tudja, hogy ugyanaz a sors vár rá. Vigyázz, Ceruza ember! A Hegyező szörny ott van mögötted!



11. Csajok! 




Művész: Ismeretlen 

Év: 1994 

Ezen a színpompás darabon a leopárdmintás ruciban azonos nők gázolnak a zöld óceánban, miközben repülő, gömb alakú robot drónok sorai néznek rájuk a távolból. Kereshetjük, kutathatjuk, mi a kép értelme. Ennek ellenére ezt a képet is megosztották a BBS-eken, annak idején.



12. Csavarok és anyák! 




Művész: David Hofman 

Év: 1993 

Egy csavar. Egy anya. Egy fa. Mi lehet ebben a három dologban közös? Mindegyiket relatíve könnyű elkészíteni egy 3D komputeres modellező programban. Az összes kompozíció közül, amelyet láttunk, ez tűnik a legkísértetiesebbnek, bár nem tudok nem gondolni arra, hogy tökéletesen jelentéstelen. Mégis elcsodálkozhatunk ezen a képen, és elképzelhetünk egy olyan időszakot, amikor a számítógépes 3D-művészet új és csodálatos dolog volt. Akkoriban ez elképesztő volt. 



Forrás: pcmag.com 
Képek forrása: pcmag.com 
(Itt oktatási célból szerepelnek.)

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments