Robotfűnyíró vagy kecske?

By Józsi - augusztus 26, 2020



Nagyon érdekes műsor volt ma reggel a Kossuth Rádió Hajnal-Táj adásában. Megtudhattuk, hogy Kőszeghegyalján az Őrségi Nemzeti Park Igazgatóság úgy rekultiválja a réteket, hogy magyar tarka szarvasmarhákat hajtanak ki a területre, amit villanypásztoros kerítéssel részekre osztanak, és szakaszosan legeltetik a marhákat a gyepen. Mire lelegelik, és „megdolgozzák” az egyik szakaszt, a másikban újra nő a táplálékuk, így az állatokat át lehet hajtani a másik szakaszba. A magyar tarkák elfogyasztják az inváziós növényfajok és a nem kívánt cserjék zöld hajtásait.

A napokban fellelkesültem, mert kapható számos típusú robotfűnyíró, és fennforgott a lehetősége, hogy talán én is vehetnék egyet, azonban nem vagyok benne biztos, hogy megbirkózna a terepemmel, és a terület méretével, de nem kellene végre órákig tologatnom a fűnyírót. Csak elképzelésem van, hogy hogyan fest majd a kert évek múlva, és talán beleillik majd a képbe egy robot fűnyíró. Azonban van másik megoldás is, mégpedig a kecske. Ha kecskét legeltetnék, az hasonló lenne az őrségi projekthez, és megoldódnának a problémáim.

Nem akarok senkit lebeszélni a robotfűnyíróról, nekem is imponál a szerkentyű. Azt hiszem, bizonyos szempontok szerint jobb is, mint a kecske. Én most mégis a kecske hirdetéseket nézegetem.


Írta: Sós József

  • Share:

You Might Also Like

0 Comments